یزدفردا:عصر روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه سال جاری، با حضور نمایندگان سازمان انرژی اتمی کشور، انجمن حفاظت در برابر اشعه و از طریق سنجش تشعشعات آنتن های تلفن همراه با آخرین تجهیزات، ایمن بودن تشعشعات آنتن های تلفن همراه در یزد اثبات شد.
نمایندگان مذکور با حضور در محل دکل های تلفن همراه نصب شده در مراکز پرجمعیت شهری و مدارس، با استفاده از جدیدترین تجهیزات سنجش تشعشعات تلفن همراه، بر ایمن بودن تشعشعات آنتن های تلفن همراه و رعایت استاندارد توسط اپراتور های تلفن همراه به اتفاق نظر رسیدند.
 
پیش از این سنجش، همایشی با هدف جلب اطمینان مسئولان و رفع نگرانی در خصوص تاثیر مطلوب تشعشع امواج آنتن های تلفن همراه، به همت اداره کل فناوری اطلاعات و با هممکاری سازمان انرژی اتمی ایران، انجمن حفاظت در برابر اشعه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در محل هتل فرهنگیان یزد برگزار شد.
 
این همایش تخصصی تحت عنوان بررسی ایمنی تشعشع در شبکه های ارتباطی به همراه کارگاه آموزشی برگزار شد و در آن رضایی معاون توسعه و منابع انسانی استانداری یزد از برگزاری چنین همایشی در یزد تشکر کرد و بر رفع نگرانی مردم در خصوص تاثیر نامطلوب تشعشع امواج آنتن های تلفن همراه تاکید کرد.
 
همچنین در همایش مذکور مطالبی پیرامون مقررات ایمنی تشعشع، فناوری تلفن همراه، استاندارد حدود پرتو گیری و قانون و مقررات نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ایمنی تشعشعات آنتن های تلفن همراه، ارزیابی وضعیت تابش آنتن ایستگاههای سامانه های تلفن همراه در استان یزد و ... توسط نمایندگان سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان تنظیم مقررات رادیویی، محققین و اعضای هیئت علمی دانشگاه و سازمان انرژی اتمی ارائه شد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا